مردم هم مثل دستگاه‌ها در تحقق شعار سال  نقش آفرین هستند

تحلیلگر مسائل سیاسی بر این باور است که دولت سیزدهم به دنبال تحقق شعار از طریق فراهم آوری زیرساخت ها است.

حسین کنعانی مقدم گفت: شعار‌های سالانه رهبر انقلاب به خصوص در ۱۰ سال اخیر که با مسئله اقتصادی کشور مربوط بوده، سه کارکرد متفاوت دارد.

به گفته کنعانی مقدم کارکرد اول آن این است که نقشه راه را برای فعالیت‌های جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها تعیین می‌کند که همه بر اساس این نقشه را حرکت و تلاش خود را معطوف به تحقق این موضوع کنند. کارکرد دوم آن این است که مطالبه مردم را نسبت به حاکمیت ساماندهی می‌کنند و عملاً خط مشی مردم را به عنوان مطالبه گران اصلی مشخص می‌کند که در این مورد از مسئولان و قوه مجریه مطالبه گری کنند. کارکرد سومین تعیین شعار‌ها این است که سمت و سوی اقتصادی کشور را از نظر تخصیص منابع حل مشکلات تولید، حل مشکلات معیشتی مردم و حل معضلاتی که در سیستم اقتصادی کشور دارند را تعیین تکلیف می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی تحویل سال نو با مردم با معیار قرار دادن تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را موجب حرکت رو به جلو و محسوس در همه اهداف اقتصادی دانستند و افزودند بنابراین شعار سال ۱۴۰۱ عبارت است از «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین».

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور هم بر این باور است که مردم هم مثل دستگاه‌ها در تحقق شعار سال  نقش آفرین هستند، برای مثال افرادی که تمکن مالی و توان سرمایه گذاری دارند از تاسیس کارگاه‌های کوچک یک الی چند نفره تا راه اندازی کارخانه و مراکز بزرگ لازم است که با احساس مسئولیت در قبال جامعه و کشور پا به میدان جهاد اقتصادی بگذارند و به سهم خود در افزایش تولید و کاهش مشکلات اقتصادی مشارکت کنند.

به گفته این تحلیلگر مسائل سیاسی به نظر می‌رسد کارکرد شعار سال این است که رهبر انقلاب یک هم افزایی را با رویکرد دانش بنیان از تمامی ارکان نظام طلب کردند و دستگاه‌ها باید طوری کار کنند که از این طریق بتوانند مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۱:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
کاش خودرو سازی هم دست سپاه کل مردم بااین خودروهاداخلی تلف شدن
آخرین اخبار